Do Brna ze severu

Olomouc - Brno

Svatojakubské cesty jsou značené jednosměrně, všechny směřují do Santiaga do Compostela. Následuje popis Svatojakubské cesty z Olomouce do Brna. Z Brna je pak možné pokračovat jižní trasou na Rajhrad, Mikulov a do Rakouska a v budoucnu také západním směrem na Třebíč, Telč a Český Krumlov.

Olomouc – Náměšť na Hané – Moravský Kras

Pokud vyrážíte do Santiaga z Olomouce přes Brno, využijte Svatojakubskou cestu vyznačenou žlutými šipkami od hřbitova v Olomouci-Neředíně po cyklostezce 6025A do Náměště na Hané a odtud již stále po červené turistické značce směrem na Přemyslovice, Stražisko a Seč až do obce Malé Hradisko. Z Malého Hradiska vede poutní trasa po žluté značce do Protivanova a přes hranici Olomouckého a Jihomoravského kraje přichází do obce Suchý. Odtud pokračujte vlevo po zelené značce na Žďárnou a do Sloupu - bráně Moravského krasu, kde je možno, mimo jiné, navštívit Sloupsko-Šošůvské jeskyně.

Moravským krasem do Rudice a Křtin

Ze Sloupu pokračuje Svatojakubská cesta jižně společně po červené a žluté značce KČT až k rozcestí U Dubu a dále po žluté až k turistické chatě nad propastí Macocha. Poutní cesta přechází na červenou značku a vede přes obec Vilémovice až k rozcestí Harbechy odkud po žluté značce schází do Jedovnic. Odtud se vydáte po zelené značce k Rudickému propadání, větrnému mlýnu v Rudici a od rozcestí Rudice-Hájce pokračuje Svatojakubská cesta stále po zelené značce ke Klostermannově studánce a přichází k překrásnému poutnímu chrámu Jména Panny Marie ve Křtinách. Ve Křtinách je možno přespat v poutnickém útulku sv. Dominika Albergue S. Domingo.

Křtiny - Brno

Ze Křtin poutní trasa míří po modré značce k rozcestí u jeskyně Výpustek, Srnčí studánce a k rozcestí Nad Arboretem, odkud pokračuje po červené značce do Bílovic nad Svitavou a podél řeky do Brna. Zde značená trasa KČT končí u konečné MHD v Obřanech. Svatojakubská cesta pokračuje asi 4,5 km stále podél řeky Svitavy (provizorním značením žlutými šipkami) ulicemi Mlýnské nábřeží a Břehovou, zpevněnými pěšinami k Maloměřickému mostu a dále okrajem ulic Dolnopolní, Sportovní nábřeží a Svitavské nábřeží k Zábrdovickému mostu a kostelu Nanebevzetí Panny Marie. Zde se trasa rozděluje.

Hlavní trasa pokračuje stále po žlutých šipkách do centra města Brna odbočením vpravo a ulicemi Cejl, Bratislavská a Jezuitská dojdou poutníci přímo ke kostelu sv. Jakuba, který je centrem Svatojakubských cest na jižní Moravě. Na faře naproti přes cestu je možno získat razítko do credencialu, pod kostelem se nachází druhá největší kostnice v Evropě. Svatojakubská trasa pokračuje prozatím ulicemi Kozí, Poštovská a Minoritská, dolů po schodech k hotelu Grand a ulicí Křenovou a Mlýnskou až k řece Svitavě a odtud k soutoku se Svratkou. (plánujeme přeznačení centrem přes Starou radnici, Zelný trh a katedrálu sv. Petra a Pavla a ulicí Bašty k nádraží a odtud k řece Svitavě/Svratce)

Kdo do centra Brna nemíří, může pokračovat od kostela Nanebevzetí Panny Marie stále po pravém břehu řeky Svitavy až k ulici Hladíkova a odtud po levém břehu až k Soutoku řek u OC Olympia odkud pokračuje Svatojakubská cesta po červené značce KČT.